Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Wednesday 10 July 2013

Kongsi : Lillahita'ala.

Hyep assalamualaikum !

Sekian lama meninggalkan blog. Well budak asrama la katakan. Dengan kesempatan ini Hana nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak. Semoga Ramadhan kita kali ini lebih baik daripada sebelumnya. Banyakan beribadah jangan ingat raya jaa. Usaha dulu baru tak sabar nak capai kejayaan. :D

Tadi scroll punya scroll kat news feed facebook then terjumpalah note ni. Haa, sempena bulan Ramadhan ni so I would like to share laa. Sama-sama kita ambil pengajaran. InsyaAllah.

Setelah aku bertekad..banyak benar dugaannya.Mereka memandang seolahnya aku ini melakukan kesalahan berat.. 'eh sejak bile tdg labuh ni?kena panggil ustazah ni'
Aku kadang terasa malu dengan usikan rakan- rakan sepejabat.Terasa ingin saja aku pulang ke rumah menukar tudung dan jubah ini..ku rasa malu,rendah diri,mungkin aku tak layak begini ...
Ya Allah begitu lemahkah iman ku..?begitu mudahkah aku menyerah..?ku cuba teruskan..
Seharian kerja diluar bertudung labuh dan berjubah tanpa makeup yg dulu teman rapatku...membuatkn aku seperti tidak dilihat lelaki ajnabi! Aku mula sukakan rasa ini..yg dulu kunantikn mereka memujiku..bukankah kecantikan wanita itu hanya utk suaminya.. ? Allah..ampuni dosaku...Walau menitik peluh didalam pakaianku..cukup panas.. namun ku teruskan..ku kuatkn semangat...ini kan ganjarannya berlipat ganda...
Bukankah api kepanasan di dunia hanya 1% berbanding di neraka...Allah..
Benar..penghijarahanku bukan desakan sesiapa ...aku yg semakin hari semakin sedar..hidup ini terlalu singkat utk disiakn..terlalu rugi utk dibazirkn..biarlah apa kata mereka..kutetapkan tekad bkn utk meraka tetapi hanya kerana takutku kepada ALLAH TA'ALA.


Allah hu..  Melalui kisah ini, kita dapat ambil pengajaran yang setiap apa yang kita buat tu semua kerana Allah. Bukan kerana nak entertain manusia. What we do and what we wear, it is all to please Allah :) Biarla orang nak kata apa pun kat kita yang penting kita buat apa yang Allah suka. Memang sometimes in our life, benda yang sepatutnya kita buat dan Allah suka, bukan semua orang suka so korang pilihla, nak benda yang Allah suka ka manusia suka? :D

#Whatever we do just remember, lillahita'ala. :)

0 comment: