Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Tuesday 15 October 2013

I am not CTSB. :')

Hyep assalamualaikum !

Firman Allah S.W.T :
"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal sholih dan saling menasihati supaya menaati kebenaran dan saling menasihati supaya menetapi kesabaran” (QS. Al ‘Ashr).



Kita semua manusia. Bila kita digelar sebagai manusia makna kata kita tak terlepas daripada melakukan kesalahan bukan? :)

I am not CTSB. 

CTSB? Kejadah apa tu? Cakap Tak Serupa Bikin. Pernah tak hampa digelar CTSB? Ada yang tak ada yang pernah. Secara kesuluruhannya orang akan panggil kita CTSB bila kita nasihat orang tapi kita sendiri tak buat. 

Hana dah rasa apa yang orang lain rasa when people call us like that. Its hurt, seriously. As far as I could tell, CTSB ada banyak jenis. Some people hanya pandai cakap, tapi tak pernah buat macam apa yang dia cakap. Some people talk about something and they do like what they said. Tapi nama pun manusia, kadang-kadang manusia alpa. No one's perfect. Bila-bila ja kita boleh buat salah. I admit it. Hana nasihat, tapi tak bermaksud sekali Hana tak buat macam Hana cakap tu, bermaksud Hana ni CTSB. Please understand me guys, Im not perfect. Hana macam hampa jugak, kita sama-sama manusia kekadang lupa apa yang kita duk nasihat orang, jangan sekali sebab orang tu tak buat macam apa yang dia cakap, kita boleh senang-senang hina dia. Allah hu. 

Lagi sekali Hana nak tegaskan, tak baik panggil orang CTSB. Kita manusia ni merupakan khalifah Allah di bumi, antara tugas kita adalah saling menasihat antara satu sama lain. Memang sebelum kita nasihat, kita perlu jadi contoh kepada orang lain, tapi tak bermaksud bila seseorang dah jadi contoh, forever dia boleh jadi perfect without doing any mistakes. 

Dear muslims, please. Respect others than people will respect you. 

Tutup aib orang then Allah akan jaga aib kita.

Tegurlah saya jika saya salah bukan menghina/mengumpat.

People do make mistakes.


#Innallahhamassobirin. :')


1 comment:

Unknown said...

Biar Allah shj y tahu niat kita....