Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Wednesday, 4 December 2013

Muka Bahasa Arab?

Hyep assalamualaikum !

Ana uhibbu enti / I love you . Ainun / Mata . Babun / Pintu. Eh?? Lagi? Yang tu ja Hana tau pasal Bahasa Arab. Malunyaa >_< Ok, sebelum hampa memalukan Hana lagi, Hana adala jugak tahu Bahasa Arab yang hadis punya tapi bukan yang ni semua. Hana bukan budak Arab ! Ok. Tegaskan lagi.


Saya

Hana Shuhada Binti Sarizat Bin Mohd. Nor Bin Ismail Bin ok cukup,

bukan 

budak 

Arab.

Apakah yang membuatkan Hana Shuhada bersuara sebegini rupa? Jeng jeng jeng.

Tersebutlah kisah uda dan dara ~

Kes 1.

Waktu first masuk Mad Jiwa. Entah hapa yang membuatkan mereka semua berfikiran sebegitu rupa. 

'Eh, cenna nak tulis tulisan khat ni? Nak buh 'assalamualaikum' kat depan kelas. Sapa pandai?'

'Kau  tak reti ke Hana? Bukan kau budak sekolah agama ke?'

'Hahh? Sejak bila pulak? Choy, Hana sekolah biasa ja bukan agama -.-'

Kes 2.

*sedang menganggu konsentrasi Ustazah Rusmalina*

Ustazah : Eh dah dah, ustazah busy nih. Hang bukan ada exam Arab kat satgi. Pi la cepat.

Hana : Errkk, sejak bila pulak saya amik Arab ustazah oii. 

Ustazah : Ohyaka, *tengok atas bawah* 

Hana : -.-'

Kes 3.

Kat Kem Kepimpinan Pengawas.

*Sedang khusyuk mendengar ceramah*

Mail Wajdi form 3 : Pssstt, psstt kak Hana.

Hana : Haa?

Mail Wajdi form 3 : Kak Hana tolong sat, kak Hana pandai Arabkan?

Hana : *deyyyy . Haih taklah. Kak Hana mana amik Arab. -.-

Banyak lagi kes yang telah disiasat tapi lupa. Ini ja yang ingat. Kepada manusia-manusia di luar sana, saya bukan budak Arab yah.  Saya sekolah omputeh dulu. Tak belajar Arab -.-' 


Ikhlas, Madam Hana asdghjklllahdfkgjgadlkdfhfkffk, ok enough.

#Hoho, budak Arab >_<

2 comment:

zafirah nazri said...

sejak bilah lah heskul ada arab . hahaha

Hana said...

Haha itulah pasal >_<