Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Wednesday, 8 June 2016

Chit chat Ramadhan : Kisah Kuih 1

Hyep assalamualaikum !

Suatu petang di Bazar Ramadhan...


*background from google image

Tiba waktu berbuka....


*background from google image


Selepas terawih....




*background from weheartit.com





So korang dapat tak pengajaran daripada kisah kalini? Lain kali tak salah nak beli kuih-kuih tu tapi janganlah kedekut sangat sampai taknak share. Tak kisahlah beli guna duit korang ke apa. Share lah dengan kawan-kawan, dengan keluarga ke. Haa kononnyalah boleh habis. Time puasa memanglah korang rasa korang makan tu boleh habis. Tapi lepas dah berbuka? Haaa kan dah kenyang.

Kesian si Balqis tu ha kempunan nak makan kuih yang Hani beli tapi disebabkan Hani tu tamak sangat kan dah kena. Tapi Balqis tu pun satu, mengalah jelah kalau dah sebenarnya perut tu dah kempunan sangat nak kuih tu. Ego sangat sampai buat kawan dia pulak terasa. Jangan kawan-kawan. Ingat, biarlah orang buat kita terasa ke, sakit hati ke, jangan kita buat kat orang sudah. Ingat pesan Nabi ! Jangan menyakiti jika kamu tidak mahu disakiti lagi.

Alright sampai sini je dulu kisah kalini... Jumpa di kisah seterusnya ! Selamat beribadah dan berbuka! ;D

2 comment:

nurul rasya said...

pergi bazar ramadan memang macam tu. rasa semua benda boleh baham

Nadd said...

siang hari semua benda rasa menarik nak makan.. dah azan karang,telan air seteguk dah kenyang tak abes makan dah hahaha