Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Monday 6 June 2016

Chit chat Ramadhan : Kisah Terawih 1

Di suatu malam yang indah, malam pertama Terawih lah katakan....


*background masjid sumber dari wehearit.com


*background surau kmpp

So korang pernah tak terfikir cemni ataupun kawan korang yang berfikiran cemni? Macam si Amilia tu. Amilia yang bertelekung cokelat. Haaa, mesti punyalah korang pernah terfikir gini kan.

Nasib baik ada Hani tolong tegurkan Amilia. Kita ni suka bersangka buruk. Baru malam first terawih, kita dah cakap cemtu. Taulah kita ni kononnya lah kaki terawih. Perghh full tak pernah tinggal kecuali tengah haid. Kononnyalah penuh. Takda maknanya ! Jangan kata kat orang. Pesan pada diri kita. Bersangka baik dalam hal terawih ni. Takpa, jangan fikir bukan-bukan. Ahh lantaklah kan lepasni makin sikit ka apa, janji ada yang pernah datang terawih daripada tak langsung. Entah-entah depa terawih kat rumah ka? Haaa lagi banyak rakaat daripada kita ni yang duk kata kat orang.

Tapi ingat ! Janganlah pulak , alah aku dah pi dah semalam malas ah pi harini. Janganlah cemtu, didik diri kita supaya nak solat berjemaah. Tambah-tambah lelaki tu ha. Haishh mohon rajinkan diri !

Takpa kita boleh penuhkan terawih tahun ni Ramadhan in sha Allah. Moga Allah permudahkan urusan kita ~ ;D Selamat berpuasa dan beribadah daripada saya, Hana ! Jumpa lagi di chit chat Ramadhan seterusnya. Kalau korang ada idea tentang telatah orang kita pasal puasa ni share lee kat komen ye. :)

0 comment: