Saya tak rajin untuk menuntut ilmu seperti Saidatina Aisyah, saya tak selembut Saidatina Khadijah, saya tak setaat Saidatina Fatimah . Tapi tak mustahil untuk saya dan ' anda ' cuba untuk jadi seperti mereka. InsyaAllah.| Jangan sesekali kita lupakan Al-Quran, takut nanti Al-Quran lupakan kita, siapa nak tolong kita di akhirat kelak? | Doakan mereka yang sedang berjuang mati-matian di Palestin sanaa, insyaAllah sama-sama kita berdoa. | A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true...
Thursday 20 December 2012

Usah bersedih.

Hyep assalamualaikum !

Alhamdulillah, berkat usahaku yang tak seberapa banyak tu, Allah berikan 'reward' yang sangat sangat sangat bermakna buatku. Seriously, Hana cakap :

'A true dreamer is the one who will never stop dreaming and works very hard to make their dream comes true..'

Siapa cakap angan-angan hanya angan-angan? Angan-angan boleh bertukar menjadi kenyataan if only you work for it. Ingat, Allah itu Maha Adil. If you didn't get things that you've been always wanted now, It doesn't mean you'll never get it. Allah tu sayang semua hamba-hambanya. Ar-Rahman Allah tu tak kira islam atau tidak, Allah kasi jaa semua. Mungkin kita dapat apa yang kita inginkan itu suatu hari nanti. Ingat, jika bukan sekarang, di akhirat kelak pasti kita dapat apa yang kita inginkan. Hikmah Allah itu benar. =)


Siapa cakap fairy tale yang penuh dengan angan-angan tu hanya layak untuk budak-budak. Disebabkan fairy tale la, Hana selalu berangan dan tak pernah berhenti sehingga berjaya. Walaupun air mata kadang-kadang jatuh kerana apa yang diinginkan tak dapat, tapi Allah tak pernah berhenti memberikan apa yang terbaik untuk kita. 

To all my friends yang got 8A's in PMR, Hana ucapkan TAHNIAH. Ingat, dah berjaya tu teruskan dan asah lagi kejayaan kita, jangan sesekali lupa Allah yang sentiasa bersama kita. Kepada kawan-kawan Hana yang tak berjaya dapatkan straight A, it's not the end of the world. SPM masih ada dan jangan sesekali menyesal, kerana kalau kita menyesal, rugilah usaha kita selama ni, hargailaa usaha kita walaupun rezeki kita bukan sekarang. Trust me, Allah akan gantikan dengan lebih baik suatu hari nanti. Tahniah sebab korang tak pernah berhenti berusaha. =')


Honey, Zafirah, Aufa, Baby, Zati, Aida, Ariff, Nasir, Nani, Aisha, Su, Luqman, Daniel, Syahmi dan lain-lain, kejayaan sedang menunggu korang suatu hari nanti. Kejarlaa ia, jangan biarkan tali kejayaan itu terlepas begitu sahaja. Ayyan, Aqilah, Dinie, Amirah, Mizah, Elya, Fatin,Aina, Akmal, Syud dan lain-lain, top upkan kejayaan korang, jangan biarkan tali yang uolls dah pegang terlepas. (sorry kalau ada nama yang tertinggal)

#Perjalanan kita masih panjang, ayuh teruskan perjuangan kita. Niat semata-semata kerana Allah S.W.T.=')

5 comment:

Amanina said...

tak berjaya pmr tak semestinya tak akan berjaya pada masa akan datang. well, goodluck hana, spm is waiting. :D

Hana said...

Yeaaaa . Thank you kak ! =')

Balqis Azhar said...

Tak straight A pun boleh je hebat time tingkatan 4 :)

Hana said...

Kak Balqis :Ya, insyaAllah kak. =D

Hana said...

haaa sesuai lah segmen ni diletakkan di komen entry ni :)

http://onitsukahana.blogspot.com/2012/12/simple-giveaway-by-princess-fyda.html